Šiuo metu Karinių oro pajėgų sraigtasparnių parką sudaro devyni sraigtasparniai – tai trys prancūzų gamybos „Dauphin“ ir šeši rusiški „Mi-8T“.
Pastarieji sraigtasparniai yra eksploatuojami nuo 1992 metų. Šiuo metu kariuomenė naudoja vieną iš šešių „Mi-8T“, nes likę šio modelio orlaiviai yra remontuojami arba remontuotini, teigia Krašto apsaugos ministerija.
„Realybė tokia, kad jau 2019 metais Karinės oro pajėgos nebeturės nei vieno iš šešių saugiam skraidymui tinkamo „Mi-8T“ sraigtasparnio. Tęsdami įpusėtą „Mi-8T“ remontą mes užtikriname gelbėjimo ir paieškos darbų tęstinumą, karinės įrangos transportavimo galimybę ir bent taip išsprendžiame problemą trumpuoju laikotarpiu. Tačiau kalbant apie ilgalaikę perspektyvą, optimaliausia svarstyti vakarietiškos ir naujesnės platformos įdiegimą“, – sakė krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis.
Ministro komentarą BNS perdavė jo atstovė Vita Ramanauskaitė.
Gynybos resursų taryba taip pat nusprendė tęsti laikinai sustabdytą dviejų „Mi-8T“ sraigtasparnių remontą, tačiau palieka sąlygą, kad nei sraigtasparniai, nei jų agregatai ar atsarginės dalys nebūtų remontuojamos Rusijoje.
Šių orlaivių remontas buvo sustabdytas pernai, paaiškėjus, jog konkursą laimėjusi įmonė „Helisota“ ketina sraigtasparnius remontuoti Rusijos įmonėse.
Krašto apsaugos ministerija teigia nuo pat sprendimo dėl „Mi-8T“ remonto iškėlusi sąlygą, jog sraigtasparnių remonto negali vykdyti Rusijos įmonės.
Visgi sraigtasparnių siuntimas remontui į Rusiją pernai rudenį buvo sustabdytas paskutinėje stadijoje, jis praėjo kelių krašto apsaugos sistemos pareigūnų filtrus. Lietuvos užsienio reikalų ministerijos teigimu, sraigtasparnių remontas Rusijoje būtų kirtęsis su Europos Sąjungos sprendimais dėl sankcijų Maskvai ir Lietuvos užsienio politika.
Kaip nesilaikęs iškeltos sąlygos dėl sraigtasparnių remonto iš pareigų buvo pašalintas Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Audronis Navickas.
Krašto apsaugos ministro atstovė BNS teigė, jog ministerija yra sulaukusi „Helisotos“ patikinimo, kad ji gali „Mi-8T“ remontą atlikti ne Rusijoje.
„Tad šiuo metu nėra jokių kliūčių tęsti sustabdytus remonto darbus, su sąlyga, kad darbai atliekami ne Rusijoje. Kalbant apie sutarties įgyvendinimą, koreguosis darbų atlikimo terminas – jį planuojama pratęsti kokiam laikotarpiui, kuriam buvo sustabdyti remonto darbai“, – sakė V.Ramanauskaitė.
Spalį pasirašytoje sutartyje „Helisota“ nurodė, kad „Mi-8T“ remonto darbus gali atlikti Azerbaidžano „Gendžės aviacijos remonto gamykloje“.
Sraigtasparnius kariuomenė naudoja oro erdvės stebėjimui, gelbėjimo ir paieškos darbams, taip pat donorų organų ar ligonių transportavimui. Sraigtasparniais nepertraukiamo budėjimo režimu aprūpinami paieškos ir gelbėjimo postai, o gedimo atveju budintis sraigtasparnis turi būti nedelsiant keičiamas kitu.
Gelbėjimo ir paieškos darbams bei oro erdvės stebėjimui sraigtasparniai šiemet buvo pasitelkti dešimt kartų.
Autorius: Saulius Jakučionis
Vilnius, kovo 27 d. (BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.