Praėjusį šeštadienį Viekšnių jaunieji maltiečiai dalyvavo mokymuose, kuriuos vedė maltiečiai savanoriai. Jie mokėsi komandinio darbo, pažinti vienas kitą ir susaikalbėti.
Padeda vargstantiems
Pasak Viekšnių jaunųjų maltiečių vadovės Emilijos Plastininos, grupė, kurios pagrindą sudaro Viekšnių gimnazijos mokiniai, oficialiai pradėjo veiklą nuo 2010 m. gruodžio 10 d., nors veikė jau ir anksčiau: „Šiais metais veikla ypač suaktyvėjo, nes turime naują savo veiklos objektą. Padedant Maltos ordino tarnybai atliktas remontas, turime labai geras, jaukias patalpas veiklai. Kadangi maltiečių pagrindinė veiklos sritis yra pagalba Vaikų dienos centrui, tai dėl to mes čia, kur veikia ir Vaikų dienos centras. Dalyvavome projekte „Maltietiškos veiklos stiprinimas vaikų dienos centruose“, todėl Viekšniuose dabar įkurtas Maltietiškas vaikų dienos centras. Kai pradėjome veiklą, daugiau šefavome senelius, bet, kai atsirado Vaikų dienos centras, pamatėme, kad čia tiek reikia pagalbos, todėl visą savo veiklą skiriame Dienos centrui. Čia leidžiame laisvalaikį, vyksta mokymai, mokomės kaip vykdyti savo veiklą, kaip formuoti komandą. Vaikų dienos centre vykdome neformalaus ugdymo programą „Viekšnių jaunųjų maltiečių savanoriška veikla“, o Vaikų dienos centras – „Aš augu Viekšniuose“. Gavome finansavimą, tai dar labiau paskatino mūsų veiklą.“
Vyko mokymai
Kaip jau minėjo maltiečių vadovė, jaunieji maltiečiai nuolat mokosi, ypač jiems trūksta komandinio darbo įgūdžių, todėl šeštadienį jie rinkosi į mokymus, kuriuos vedė maltiečiai Robertas Svidinskas ir Paulius Nairanauskas, daugiausia dirbantys su jaunaisiais maltiečiais. Pasak jų, Lietuvos jaunųjų maltiečių yra 24 grupės, Viekšniai – viena iš tų grupių: „Šios dienos mokymų tema – komandos komandiškumo stiprinimas, pravedėme kelias veiklas. Susipažinom su dalyviais, sužinojom, ko jie iš mūsų tikisi, ką mes jiems galime duoti. Mes nepateikiam jokių atsakymų, pritaikom kažkokį metodą, duodam užduotį, jie vykdo tą užduotį, po to sėdim, reflektuojam ir jie patys supranta, kas buvo gerai ir kas blogai, ką galima daryti. Tada, matydami, kaip jie tai išsiaiškino, duodam kitą užduotį ir patikrinam, ar tikrai laikosi to, ką jau žino, ką reikia daryti, ir dažniausiai matom, kad jie kaip ir žino, bet nedaro, ir jie patys įvardina tas problemas. Mes esam tarsi moderatoriai, kurie stebi, žiūri, ir padeda jiems patiems atrasti atsakymą.“
Mokymus vedusių vaikinų teigimu, svarbiausias mokymų tikslas – kad jaunieji maltiečiai geriau pažintų vienas kitą, nes komandiškumas yra vienas kito papildymas: „Kiek pamatėm, jie vienas kitą nelabai pažįsta. Kita vertus, čia yra puiki terpė maltiečiams, nes tai mažas miestelis, jeigu taps gerais draugais, jie gali daug nuveikti. Progresas yra palyginus su pirmąja užduotimi, jie gerai leidžia laiką, kažką atrado ir gali susibendrauti. Palinkėsime, kad augtų, tobulėtų, neišsibėgiotų. Savanorystė veikia, kada tau smagu. Jeigu geria kavą ir juokiasi, vadinasi, viskas gerai.“
Džiaugėsi rezultatais
E. Plastinina džiaugėsi jaunaisiais maltiečiais ir jų besikeičiančiu supratimu bei sakė tikinti, jog mokymai duos daug naudos: „Matau vaikus visiškai kitokius. Jie atėjo mokytis. Džiaugiuosi, kad atėjo, ir tikiuosi, kad jie šiandien gavo suvokimą, kaip reikia dirbti komandoje, grupėje. Jie patys suprato ir sako, kaip mūsų klasėse, mokykloje, kada vieni stato, kiti griauna. Visa tai perteikiama žaidimo forma, bet jie suprato, kas vyksta ir kodėl mokykloje kartais būna negera, neįdomu, kai vieni užsiima kūryba, kiti – griovimu. Manau, kad tas supratimas, perduodamas naujais metodais, praturtins vaikus ir jie išsineš suvokimą ir elgesio pasikeitimą. Besiformuojančiom asmenybėms labai svarbu pavyzdys, įtaka. Komandoje, kaip ir šeimoje, yra įvairaus amžiaus žmonių ir reikia sugebėti susikalbėti, prisitaikyti, spręsti konfliktus.“